חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות דיסנילנד בפריז עם ילדים קטנים

עזרה בתכנון הטיול לפריז ודיסני? השאירו פרטים 👇

תחבורה לפארק: מהשדה תעופה יש קווי רכבת רכבת TGV inoie שמגיעים לפארק תוך 10 דקות, אין טעם להתיישב אפילו. עלות 70$ לארבעה. כאשר מגיעים, בתחנת רכבת הפארק יש דלפק שנקרא דיסני אקספרס, קומה עליונה, ניתן להפקיד בתשלום את המזוודות והן יועברו למלון דיסני כך שניתן להמשיך ישירות לפארק. זה שירות שמזמינים מראש באפליקציה. כדי לצאת מהפארק אל פריס או אל קניון val d’europe (נסיעה 8-10 דקות) לוקחים רכבת מסוג RER קו אדום. מדובר באותה תחנה שאליה מגיעים ביום הראשון.
מלון: במקרה שלנו היה ניופורט. נקי ומפואר. בשונה מדיווחים שקראתי עליו, לא הרגיש מיושן כלל למרות הותק שלו. מרבדי שטיחים יפים בכל מקום, עיצוב בסגנון מועדון יאכטות/מסעדת דגים – קישוטים בסגנון דגלי אוניות, מפות ימיות, טלסקופים, גלגלי הצלה, מגדלורים וכאלה, הרבה עץ בהיר וכחול. בחדרים יש הרבה מדפים ומגירות כך שלמרות שהם לא ענקיים, ניתן לפרוק מזוודה ולהתנהל בנוחות. יש גם מכונת קפה וקפסולות.
חיבוק וצילום עם דמויות דיסני הוא יתרון למלונות דיסני שכן בפארק יש תורים לא קצרים לאירוע כזה. למרות ציניות וסקפטיות, גיליתי שזה אקט מרגש ומשמח לילדים צעירים (וגם לאימא שלהם).
המלון הנ״ל במרחק כ-15 דקות צעידה נינוחה. ההבדל בינו לבין מלון סקוייה מבחינת מרחק הוא זניח. מלון מארוול ניו יורק כן ק-צ-ת יותר קרוב, 5 דקות הבדל. לגבי מלונות שאיין וסנטה פה, הם באזור גיאוגרפי קצת שונה, התרשמתי שהקירבה דומה אלא שמגיעים מכיוון אחר.
מזג אוויר: לבחון טמפרטורות בתחזית. למשל, השבוע שלנו היה קר למדי ודיסני מקום די פתוח ובשילוב הרוח הקור מורגש היטב. כמו כן גם אם אין טיפות בתחזית, ממליץ על מטריה מתקפלת קטנטנה. פעם ביום מגיע איזה ממטר קצר ולא תמיד יש מחסה ואז כולם מתנסים להתקבץ באיזה חנות. מטריה תאפשר להתקדם בגשם למתקן הבא בכיף.
פארק: לדיסנילנד באים בשביל מתקנים + אווירה. את האווירה מקבלים בכל מקרה מעצם השהיה במקום. מה שנשאר הוא נושא המתקנים. כדי לעלות למתקן יש תור כמעט בכל שעות היום. כל הסיפור לדעתי הוא לנהל נכון את נושא התורים. הם האויב היחידי. תור זה אירוע מעייף גופנית, מתסכל ומוריד אנרגיה באופן כללי. גם לילדים, גם למבוגרים. המטרה היא לחוות אותו כמה שפחות. שעת הקסם לאורחי מלונות דיסני בבוקר היא פתרון נחמד אבל זהו קלף שיש לרבים.
כמו בכבישי הארץ, יש שעות עומס ושעות נסיעה חלקה. עדיף, כמו בפקקים לנסות פשוט להתרחק משעות עומס. 10-16 בערך זה שיא השיאים. בזמן הזה או לעשות מתקנים פחות מבוקשים, או לנוח בחדר, או מסעדה בישיבה, או הופעה באודיטוריום , או שיעור ציור בסטודיו, כל דבר רק לא לעמוד מעל 25 דקות בתור כלשהו. בשעות הערב הזמנים צונחים לפחות מ-20 דקות. בשעה שעתיים האחרונות הרבה תורים הם פחות מ-5 דקות. וזו הפריווילגיה האמיתית של לינה קרובה. בהרבה מתקנים, אזור התור עצמו הוא מקורה ומעוצב ומהווה הליכה בפני עצמה. לרוב, תור של 10-15 דקות מבטא שהיה במתחם המתקן עצמו (ולא באזור סלאלום מפותל סמוך).
ביום פארק ממוצע אפשר להגיע בשקט ל-15 ק״מ פלוס של הליכה, אלא שמדובר בהליכות איטיות ועצירות תכופות, כמו נסיעה בפקק. מעייף מאוד ומכאיב לרגליים ולגב. ממליץ על נעל טובה ובגדים נוחים
נושא פארק הסטודיו: שטח קטן בהרבה והמתקנים סמוכים הרבה יותר אחד לשני. הצפיפות מורגשת. המתקנים שקשורים אליו הם על סרטים של פיקסאר (צעצוע של סיפור, נמו, רטטוי) או של מארוול (ספיידרמן, הנוקמים וכאלה). אין דיסני קלאסי ואין מלחמת הכוכבים. בנוי בצורה של מספר ״האנגרים״ גדולים מאוד ובתוך כל אחד מהם או אולם הופעות, או אזור סדנאות אנימציה, או מתחם מזון, או חנויות. סביב אותם האנגרים פזורים בצפיפות (סדר גודל של לונהפארק ת״א או סופרלנד) מתקנים בנושא הסרטים הנ״ל. חוויה פחות מרשימה לעומת הפארק דיסנילנד הראשי. הוא נסגר גם מוקדם יותר באזור 9 לעומת 23.
אטרקציות: רטטוי רטטוי ושוב רטטוי. שודדי הקאריביים, מלחמת הכוכבים (הטיסה התלת מימדית). כל הנ״ל מתקנים מושקעים ביותר מבחינה טכנולוגית, אשליות ואווירה ולאו דווקא מבחינת מהירות וסיבובים. גם ספיידר מן מוצלח מאוד. חוויות רב חושיות (תנועה, שינויי טמפרטורה, ריחות מלאכותיים, מים משפריצים) מומלצות הן מבחינת האפקטים עצמם והן מבחינת ה theme המושקע והמדוייק מסביב.
המתקן המפתיע – אטרקציה קצת נידחת של cars שיוצאת כנסיעת רכבת תיירים מקצה ה studios אבל מגיעה להפתעה מושקעת במיוחד. שווה. ואין תור ארוך.
אוכל: למעט המסעדות בישיבה (מלצר וכו׳) ועבורן צריך הזמנה מראש, כל יתר האוכל הוא משהו ברמה של מתחם מזון בקניון במקרה הטוב ועד הגזלן שמוכר בפסטיגל נקניקייה בחמישים שקל. סדר גודל מחירים: ארוחה עם נאגטס צ׳יפס ושתיה כ-70 ש״ח. כדורים נגד צרבת – חובה. גם במסעדות נראה שעיקר הקטע הוא התפאורה והאוכל שם רק כדי להגיד שמדובר במסעדה. אם יש דרך להשיג מצרכים ולהכין כריכים, הייתי עושה את זה במקום ומשקיע רק במסעדות בישיבה ולא במתחמי המזון. דוכן קרפ הוא לא באמת קרפ ראוי. דוכן צ׳יפס הוא צ׳יפס קפוא כזה למיקרו. יוצא מן הכלל קטן הוא אזור ובו 4-5 דוכני מזון באזור רטטוי של הסטודיוס ובו מאכלים מייצגים של חבלי ארץ שונים מצרפת. לחובבי האוכל הייתי מציע להמשיך לפריז אח״כ.
מופע לילה: מספיק לראות פעם אחת. למרות ההייפ, מדובר למעשה בחיזיון אור קולי פלוס זיקוקים ומוזיקה. אורות צבעוניים מוקרנים על מגדלי הטירה של דיסני. במגדל דוד בירושלים לא פחות יפה. מה שכן אם יש ילדים קטנים – חובה שנת צהריים הכנה ואולי איזה קרפ עם נוטלה והרבה סוכר לקראת.
כמו כן, כמו בכל הופעה טובה, לצאת כמה דקות לפני הסוף כדי להימנע מפקקי אנשים. בנוסף, יש שני פסאז׳ים מקבילים לרחוב היציאה הראשי וכדאי לצעוד בהם בדרך החוצה. הרחוב עצמו סובל מצפיפות ברמה של הפגנה עמוסה.
עוד בנושא ילדים קטנים: יש עגלות טיולון ואחרות להשכרה. נראה לי game changer. אם הבת שלי הייתה מסכימה להיכנס לאחד כזה, הייתי חוסך תור לאורתופד שבוע הבא.
הקניון הסמוך: נמצא 10 דקות רכבת דרומה (אפילו פחות). כרטיס נסיעה כ-8 ש״ח לכיוון (יש כל מיני כרטיסיות וחופשי שבועי למינהם). אפשר גם עם אוטובוס. נקרא val d’europe. קניון אירופאי קלאסי. גדול מאוד. מכיל כל רשת מוכרת אפשרית. מכיל סופר מרקט גדול מאוד שמכיל בנוסף למזון גם צעצועים של דיסני בעלות נמוכה מהפארק עצמו. יש פרימארק.
הערה חשובה: ממליץ על ביטוח ביטולי טיסה ואטרקציות נלוות בימי מלחמה לא צפויים אלה. מתקפת כטבמ״ים שגרתית עלולה בקלות להביא לביטול טיסה. את התעופה עוד אפשר לסדר איכשהו אבל כרטיסי הדיסני והמלון ילכו לפח.
בהצלחה וחג שמח
בנושא התורים , שים לב שיש מתקנים שנסגרים בחמש שש בערב (הרכב שעוברת סביב כל דיסני או הסטודיו צילומים של מיקי למשל), כך שהעומס עובר למתקנים המבוקשים שוב. חלק נכבד מהמתקנים אכן התור יורד אבל זה גם בגלל הקור שהיה שבוע שעבר. אני התייאשתי בחלק מהמקרים וויתרי על מתקנים. שעת קסם לא הצלחנו לקום פעמיים. פעם זה היה יום אחרי טיסה, ופעם שניה אחרי ההופעה שמסתיימת ב23:30.
השאיר לי הרגשה שצריך לקנות את הפריוריטי ולשלם איזה 90 אירו תוספת ליום אבל לפחות להנות מכל המתקנים במקום להמתין חצי שעה בתור במקרה הטוב עם 2 ילדים.
היינו 2 לילות אבל נטו היה יומיים וחצי והרבה מתקנים לא הספקנו.
בכל מקרה יש קצת הרגשה של לחזור שוב כשהילדים יגדלו קצת. בסהכ חוויה יוצאת דופן

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!