איך מתחילים – רכישת כרטיסים מהארץ
הבחירה להתחיל את היום כבר מהארץ עם רכישת כרטיסים באתר הרשמי של דיסני התגלתה כמהלך חכם. כך נחסך זמן יקר בעמידה בתורים, במיוחד כשמטיילים עם ילדים קטנים. במקרה הזה, ההחלטה הייתה להתמקד רק בפארק המרכזי ולא בריזורט כולו, מתוך מחשבה על ילדה בת 6 שזקוקה ליום ממוקד ולא עמוס יתר על המידה.
הדרך מפריז לדיסנילנד – פשוטה וזולה
הלינה באזור השאנז אליזה אפשרה יציאה נוחה בתחבורה הציבורית. מהמלון ירדו למטרו עד תחנת Châtelet, שם עלו על רכבת הפרברים RER A שמגיעה ישירות אל דיסנילנד. המחיר מפתיע בזולו – 2.5 יורו למבוגר ו-1.25 יורו לילד בלבד. נסיעה פשוטה, מהירה ונוחה שמייתרת את הצורך במוניות יקרות.
למה חשוב להגיע מוקדם?
מומלץ להגיע לפני הפתיחה, לקראת 9:30. אמנם בכניסה יש תורים, אך לאחר שחולפים אותם העומס מתפזר. השהייה בתוך הפארק מרגישה הרבה יותר נינוחה מאשר הרגע הראשון שבו כולם מתנקזים לשערי הכניסה.
פרימיום אקסס – הקיצור ששינה את החוויה
אחת הבחירות החשובות ביותר הייתה רכישת כרטיס Premium Access ישירות דרך האפליקציה. הכרטיס איפשר קיצור תורים כמעט בכל האטרקציות, וההמתנה לא חצתה את רף 10 הדקות. לעומת זאת, בעומס הרגיל זמני ההמתנה נצפו באפליקציה כמגיעים גם לשעה שלמה. עבור משפחות עם ילדים קטנים שצריכים סבלנות, זו השקעה שמחזירה את עצמה מידית.
המתקנים – הרבה תפאורה, פחות ריגוש
המתקנים עצמם נראו פחות כמותג של “פארק אקסטרים” ויותר כתצוגה מרהיבה של תפאורה, מוזיקה ויחסי ציבור. רכבות הרים מפחידות במיוחד אין כאן, אלא חוויות מתונות המתאימות לקהל רחב. דוגמה בולטת היא מתקן האורביטון (Orbitron) – קרוסלה בצורת חלליות, שבה המבקרים יכולים לשלוט בגובה בעזרת מנגנון הידראולי. החיסרון – הכרטיס העוקף תור לא כלול כאן ויש לרכוש אותו בנפרד, למרות שמדובר באטרקציה לא יוצאת דופן.
הפן הכלכלי – מסחריות בכל פינה
הביקור חשף את אחד המאפיינים המרכזיים של דיסני – מסחריות ברמה גבוהה. כמעט בכל פינה חנויות, צעצועים, בלונים ומזון במחירים גבוהים. מי שמגיע עם ילדים חייב להיערך מראש: או בתקציב נדיב, או בהסברים סבלניים לילדים על מה לא קונים.
האפליקציה – כלי חשוב אך לא מושלם
אפליקציית דיסני היא חלק בלתי נפרד מהביקור – גם להצגת זמני תורים בזמן אמת וגם לניווט בתוך הפארק. עם זאת, היא לא תמיד מדויקת. לא פעם מצאנו את עצמנו מתברברים בדרך למתקן, והיינו צריכים להיעזר בצוות במקום. היתרון – הצוותים דוברי אנגלית, אדיבים ועוזרים מאוד.
כמה מספיק – יום אחד או יותר?
במהלך יום אחד, שנמשך שמונה שעות, הצלחנו לעבור כמעט על כל המתקנים, חלקם אפילו פעמיים. לקראת ערב, סביב 19:00, הילדה כבר התעייפה, וזה היה האות לחזרה לפריז באותה הדרך הנוחה של רכבת ה-RER. התחושה הייתה שיום אחד בהחלט מספיק כדי למצות את החוויה, לפחות כשמדובר בילדים קטנים.
אווירה ובטיחות
האווירה בפארק נעימה, הצוותים מסבירי פנים ולא הורגשה כל עוינות כלפי מבקרים מישראל. תחושת הביטחון, לצד שירותיות גבוהה, הפכה את היום לזורם וחיובי.
אלטרנטיבה בפריז – גרדין דאקלימסיון (Jardin d’Acclimatation)
מי שמחפש חוויה אחרת, פחות ממוסחרת ויותר “לונה פארק אמיתי”, כדאי שיכיר את גרדין דאקלימסיון שביער בולון. זהו פארק שעשועים עם מתקנים עוצמתיים יותר, רכבות הרים מרשימות וכרטיס יומי ללא הגבלת מתקנים ב-55 יורו בלבד. כאן תקבלו פחות מסחרה ויותר תוכן אמיתי, ובונוס נחמד – טבע ירוק בלב פריז.