חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יומיים בדיסנילנד ואז עוד יום פארק אסטריקס

עזרה בתכנון הטיול לפריז ודיסני? השאירו פרטים 👇

מסכם יומיים בדיסני.
משתתפים: אני, בן 39, הילד בן ה13.
כרטיסים לפארק – קניתי ב6 לאוקטובר 2023… רגע לפני המלחמה, לפני הבלאגן. הטיסה שלנו היתה בראשון, רגע אחרי האיראנים. וזה בלי להסכיר שהטיול המקורי היה אמור להיות ביולי 2020 (ואז קורונה…). בקיצור עד שהמטוס המריא לא היה ברור אם הטיול יצא לפועל.
לדיסני הגענו וחזרנו במטרו ובrer. קל, נגיש, זול ונוח. הגענו ב9:30 בכל בוקר.
יום ראשון הוקדש לפארק הראשי. עד כמה ימים לפני הטיול התלבטתי אם לרכוש פרמייר. אבל העלות (320 יורו ליום לשנינו) הרתיעה אותי. בדיעבד – מזל גדול שלא קניתי. התורים היו קצרים מאוד כמעט בכל המתקנים. את ההייפרמאונטן עשינו 6-7 פעמים. אינדיאנה ג'ונס – 5 פעמים. הספקנו את כככלללל המתקנים שרצינו ויותר עד השעה 16.
הזמנתי מקום למופע של מלך האריות מראש. בדיעבד היה מיותר. גם היו מספיק מקומות פנויים (אבל מי ידע) וגם לטעמי הופעה משעממת עם מושבים לא נוחים. הקהל בא רק לצלם בטלפון את ההופעה. בקיצור מי שלא פריק של הסרט – שיבוא רק אם בא לו לנקר ויש מקומות פנויים.
מדי פעם ירד גשם – הצטיידנו מראש בשכמיות (55 שח מדקטלון בארץ. מעולות ממש ממש. נוחות ודקות. לא הרגשנו אותן) רוב התורים והמתקנים מקורים והגשמים היו קלים ולא הפריעו. אל תתנו לגשם להרוס. באמת שאפשר להנות גם בגשם.
הזמנתי גם מקום למצעד הערב – אבל הוא בפאקינג 23 בלילה (כשהזמנתי המצעד היה ב21 כי זה היה שעות חורף. בקיץ זה 23) ב19 בערך כבר מיצינו הכל, היה לנו קר והחלטנו לחתוך.
ביום השני הלכנו לסטודיו. פארק שלטעמי ולדעת הילד היה הרבה יותר מעניין. מתקני אקסטרים ודמויות שהוא יותר אוהב (מרוול).
גם ביום הזה לא היו כמעט תורים. ברמה של לרדת ממתקן, לעשות סיבוב מסביב למבנה שלו ולעלות שוב. רק במתקן של רכבת הצבים של נמו היה כל הזמן תור של 70 דקות. זה המתקן היחיד שהזמנתי עבורו קיצור תור בעלות 16 יורו לאדם. בדיעבד – לא שווה את הכסף. מתקן נחמד אבל נו… מעבר לכך רוב המתקנים בסטודיו ממש מוצלחים ומתאימים לחובבי הפחד. יש גם מתקנים לילדים קטנים, אבל ממש מעט. פה משכנו עד 18 וחצי (הפארק קטן יותר אבל העדר התורים ברכבת של האוונג'רס ומגדל האימה השאירו אותנו עוד).
אוכל: ביום הראשון הזמנתי בבוקר דרך האפליקציה ארוחת שניצלונים לילד ונקניקיה בלחמניה לי לשעה 12 וחצי. ומנה של נקניקיות וצ'יפס לילד ובורגר לי לשעה 15. זה היה בול וסגר לנו את כל פינות הרעב. המחירים לא נוראיים (24 יורו להזמנה הראשונה ו33 לשניה) והאוכל אכיל וסביר.
ביום השני, בסטודיו, הזמנתי רק ארוחה ל12 וחצי (שניצלונים לילד ובורגר לי) כי זה מה שהיה ניתן להזמין מראש. בסביבות 16 נכנסנו למסעדה ליד האוונג'רס שהיא בסגנון איטלקי שם היה אפשר לבקש פסטה עם רוטס בולונז בצד (לילד הבררן שאוהב ממש מעט רוטב) ופיצה בשבילי.
סהכ מחירים סבירים, אוכל בסדר פלוס. מומלץ להזמין מראש מה שאפשר. אחרת התורים פסיכים והילדים שלכם יתחרפנו.
שירותים: יש בכל מקום. תמיד נקיים עם נייר טואלט.
מים: הברזיות לא עבדו! זה בלתי נסבל! הבאנו מים מהבית אבל זה לא מספיק ליום שלם ומחירי השתיה הזיה (4 יורו לחצי ליטר). תתכוננו לשלם. מעצבן אבל זה מה יש.
צעדות בוקר וצהריים:
בראשי: בבוקר יש מצעד קטנטן ומופע גדול בכיכר המרכזית ובסביבות 17 יש מצעד. בזמן הזה – התורים קצרים אפילו יותר. אז אם באתם למתקנים ולא לדמויות – תנצלו את זה.
בסטודיו יש כל הזמן מופעי רחוב, דמויות שמסתובבות ברכבים וכאלה. אין משהו מרכזי.
סה"כ, למרות הגשם, היה נהדר ומומלץ.
מצורפות תמונות להמחשת התורים. זה בזמן שהם היו עמוסים… רוב הזמן הם היו 5 דק…
מוזמנים לשאול בתגובוץ או בפרטי. אשמח להרחיב על מה שמעניין אתכם.

מלון sonder ברובע 9.
מלון נחמד מאוד, קרוב למטרו ויש מסעדות סבירות בסביבה ומאפיות מעולות. אבל המיקום קצת דפוק. אם הייתי יודע אולי הייתי בוחר מקום אחר.
הוא קרוב מאוד לכיכר פיגאל שהיא, ובכן, סוג של החלונות האדומים עם כל החנויות הרלוונטיות. ולא ידעתי את זה. אפשר להתחמק כי יש רחובות שהן רק חנויות כלי נגינה. בכל אופן המלון נחמד, לא יקר (בלי ארוחת בוקר), שירות ממש טוב, שקט ולא צפוף.
מחר אנחנו באסטריקס אנחנו הזמנו שאטל באתר שלהם. השאטל יוצא מהשדה תעופה בטרמינל 1 מהאזור של האוטובוסים. יש שילוט לתחנה. כל חצי שעה יש אוטובוס מ8 וחצי בבוקר ועד שעה אחרי הסגירה. זה 11 יורו לאדם.
פארק אסטריקס כי ביקשו פה.
אז את הכרטיסים לפארק רכשתי עם תחילת המכירה באזור ינואר. עלה לי 62 יורו לכרטיס. ויש מבצע שילדים עד גיל 11 בחינם על כל רכישת כרטיס מבוגר. אבל הילד בן 13 ולא הצלחתי לשכנע אותו אחרת.
לקראת הנסיעה בדקתי דרכי הגעה כי הפארק בטיזי. הסעה או אובר היו בסביבות 60-80 יורו לכיוון זה מחיר פסיכי. אז החלטתי להשתמש בשאטל שלהם שעולה 11 יורו הלוך חזור לאדם. הגעתי לשארל דגול (חצי שעה מהמלון שלי במטרו ו rer b). מומלץ להגיע ב8 כי ב8 וחצי כבר יש תור ארוך וברגע שהאוטובוס מתמלא הוא נוסע ומשאיר את השאר בתחנה לאוטובוס הבא שיוצא כל חצי שעה.
הפארק עצמו נפתח ב9 וחצי. כלומר מגיעים ומחכים מול הקופה. ועכשיו יש קטע מעצבן. הקופות נפתחות ב9 וחצי אבל המתקנים נפתחים ב10. אז כולם עומדים כמו צאן דחוסים מול כבל מתוח אחרי הקופות לאורך הרחוב הראשי של הפארק עד 10. ב10 הכבל יורד וכולם שועטים כמו חיות. אנשים נפלו וכמעט נדרסו. אמיתי. קטע דפוק שלא ראיתי. אז תזהרו.
בבוקר אין המון תורים אז לכו למתקנים השווים. הרכבת החדשה של טוטטיס, אוזריס, הרכבת 7 לופים וכו. באפליקציה אפשר לראות משך תור – תוסיפו 10-15 דקות להערכה שלהם.
הפארק אמנם לכל הגילאים אבל רובו רכבות הרים ואקסטרים. מי שלא בקטע – ישאר עם קרוסלות ומסלולי אבובים. אז תוודאו מראש שאתם חובבי היפוכים ונפילות כי זה בעיקר מה שיש שם. לנו זה היה נהדר.
מתקנים: כאמור הרוב רכבות הרים ומתקני טלטול שונים ומשונים. יש גם לא מעט מתקני מים כמו מסלולי אבובים וסירות במים – אנחנו שמנו שכמיות וזה הגן עלינו ועל התיק. המכנסיים קצת נרטבו. יש להם שם מייבשי גוף ב3 יורו ל5 דקות ייבוש. זה נחמד.
לטעמנו הרכבות נהדרות. כולן. חוץ מאלו שהיו מיועדות לקטנים יותר (מזהים אותן אם מותר לגובה 80 סמ להכנס עם ליווי. הרכבות האינטנסיביות מוגבלות ל120 סמ)
תורים: לדיסני יש פרמייר לקיצור תורים – לאסטריקס יש פילוטומטיקס שמאפשר לקצר תורים במתקנים שונים – פעם אחת לכל מתקן. כמות המתקנים משתנה לפי סוג הפילוטומטיקס. 7 לזול, 10 לבינוני, 13 ליקר.
אנע, בהחלטה מושכלת קניתי את זה של ה10 ב45 יורו לכרטיס. היקר עולה 125… אומר זאת כך – זה הדבר הכי טוב שעשיתי. התורים באסטריקס ארוכים ומתישים ואורכים 40 דק מינימום גם כשכתוב 25. הם לא נחמדים כמו דיסני. הקיצורים, אחרי שעשינו מתקנים עם מעט תור בבוקר, עשו לנו את ההנאה בטיול. מומלץ בחום.
תרכשו מראש ואז ביום הביקור – נכנסים לאזור היעודי באפליקציה ומסמנים את המתקן שרוצים ונכנסים בתור הייעודי. שווה כל שקל.
אוכל: הזמנתי מראש ארוחות דרך האפליקציה, זה גם זול באיזה 2 שקל, כשהיינו רעבים נכנסנו למסעדה מהיציאה, דילגנו על כל התור וקיבלנו את המנות.
שימו לב שאם מחזירים את הכוסות במתקן הייעושי מקבלים יורו על כל כוס (היה שם אחד שאסף מהפח איזה 8 כוסות. תכלס זה מלא כסף).
אכלנו שניצלונים ובורגר עם צ'יפס ושתיה. אוכל סביר. בטוח יש יותר טוב במסעדות אבל זה מה שהילד אוכל. חוץ מזה השתיה שם יקרה להחריד – תביאו מהבית.
שירותים: יש בכל מקום וברמת נקיון סבירה.
אנגלית: אין. המתקנים בצרפתית (כולל סרט ה4 מימדים בלי תרגום), ההסברים בצרפתית, אף אחד שם לא מדבר אנגלית חוץ. ממילה פה ושם. מעצבן. אבל בטח בלונה פארק אצלנו תיירים מתלוננים על אותו דבר.
תמונות: ברוב המתקנים השווים יש תמונות בסוף. ויש להם מסלולי צילום. לקחנו ב40 יורו מסלול של: תמונות דיגיטליות חופשי (כלומר בכל מתקן שמצלם – אנחנו מקבלים את התמונה שצולמה באפליקציה מיוחדת ומורידים לנייד בלי הגבלה) ו4 הדפסות (כלומר אם יצאה תמונה יפה – אפשר לקבל אותה על מגנט קטן או הדפסה גדולה – 4 פעמים) זה היה ממש נחמד. לא זול אבל יש לנו מלא תמונות מתקנים וגם 4 מזכרות.
מופעים: יש כל הזמן ברחבי הפארק. כולם בצרפתית. כולם לא עניינו אותנו.
חזרה: יש כל חצי שעה שאטל לשארל דה גול עד שעה אחרי הסגירה. בסיום יש ממש דוחק. תגיעו בסביבות 18 וחצי, אחרת מחכים חצי שעה ואם מאחרים – ועלולים לא לעלות כי אין מקום.
סה"כ פארק מעולה לחובבי רכבות הרים. לדעתנו הרכבות שמות בכיס את אלו של דיסני. אבל התורים נוראיים. עדיין שווה לאללה.
מוזמנים לשאול שאלות בתגובות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!