חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות דיסנילנד עם ילד על רצף האוטיזם בתיפקוד גבוה

עזרה בתכנון הטיול לפריז ודיסני? השאירו פרטים 👇

שלום כולם,
זה הולך להיות קצת ארוך ולא רגיל אז תקראו בסבלנות.
חזרנו לפני חודש מחמישה ימים ביורודיסני ופריז ונראה לי שאני כבר בשלה לספר על זה.
ראשית, אנחנו לא משפחה ממוצעת. אני מטיילת עצמאית בעולם מגיל 17 והבן שלי מטייל יחד איתי מאז שהוא בן שנה ועשרה חודשים. שנינו, זו המשפחה. הוא נמצא על רצף האוטיזם בתיפקוד גבוה ומורגל בטיסות וטיולים ואני עוסקת כעצמאית בספורט שיקומי למחייתי כבר עשור וחצי ולפני שלושה חודשים קיבלתי אבחנה שיש לי סכרת אחרי הרבה שנים שהייתי גבולית. התזונה שלי מאז האבחנה ללא סוכר וגלוטן.
אין מה לרחם או לשים אימוג'י דומע, אנחנו מרגישים טוב, מגשימים את החלומות שלנו וחיים טוב ובפשטות.
אני רגילה ואוהבת להזמין בעצמי את הטיסה והמלון או הדירה ויודעת איך להתנהל מול חברות הלואו קוסט. הפעם הרשיתי לעצמי להיסחף ובעקבות טיול בת מצווה מוצלח של חברים ביורודיסני, הזמנתי כבר בנובמבר 2022 דרך סוכנות את הטיסה והמלון מתוך ידיעה שזה יעד עמוס ומבוקש בחודש הכי עמוס בשנה – יולי 2023, בשבוע של יום ההולדת ה-13 של הבן שלי. זה השאיר לי שמונה חודשים לחסוך ולתכנן, ככה אני אוהבת: להזמין הרבה זמן מראש, יותר זול ופחות דאגות ויש לי הרבה זמן לשים בצד כסף לטיול.
מה שכן, החיים חזקים מאיתנו. לבן שלי היתה שנה מאוד קשה בבית הספר, אני הייתי כולי נתונה אליו ולקשיים שלו ובשמונת החודשים מרגע ההזמנה ועד הטיול עצמו ולמרות הקשיים – הספקתי להיות בחו"ל 3 פעמים, מתוכם פעמיים עם הילד. כסף בצד?? פחחח…שקל לא שמתי.
חודשיים לפני הנסיעה. קרו שני דברים משמעותיים בחיים שלנו: הבן שלי נהיה צמחוני מטעמים מצפוניים ולי אבחנו סכרת. התזונה שלי כאמור ללא סוכר וגלוטן אבל כן עם בשר ודגים ושל הבן שלי בלי בשר ודגים. ידענו שיהיה מאתגר אבל גם שנסתדר.
שלושה שבועות לפני הנסיעה, התעוררתי על עצמי וגייסתי את החברים לאפס אותי והבן שלי, כפרה עליו, כבר ידע בדיוק מה הוא רוצה. יומיים בדיסני ויומיים בפריז.
הזמנתי כרטיס נכה בינלאומי באינטרנט וזה הגיע אחרי כמה ימים עד הבית עם שליח. בפריז יש המון הנחות והטבות לבעלי תעודת נכה ולא בכל מקום מכירים בכרטיס הישראלי. בפועל חסכתי המון זמן וכסף בזכות הכרטיס שעלה לי כמאה וחמישים שקלים. חיפוש פשוט בגוגל יביא אתכם לאתר אמין.
הזמנתי כרטיסים ליומיים בפארק ובסטודיו, בכניסה עצמה הולכים בעקבות השלטים עם סמל הנכה וממירים לכרטיס פטור מתור למתקנים. צריך להראות את הדרכון של נושא תעודת הנכה ואת הכרטיס הישראלי או הבינלאומי או את שניהם. אפשר גם לרכוש שם כניסה לנכה בהנחה אבל אני לא רציתי לקחת את הסיכון אז רכשתי במחיר מלא מראש.
הטיסות היו אלעל והבן שלי היה בעננים תרתי משמע. טסנו עם תיק אישי אחד וטרולי אחד וזה הספיק לנו כי אנחנו רגילים לטוס רק עם תיק אישי.
ביקשתי מהבן שלי לבחור 2 אטרקציות בפריז ואמרתי שאם נספיק יותר, זה יהיה בונוס. הוא הסכים ובחר במוזיאון הלובר ובמגדל אייפל. חיפוש מראש באתר המוזיאון גילה לי שנושאי תעודת נכה, לא משלמים ונכה נכנס ללא תשלום עם מלווה אחד וללא תורים. פשוט ניגשים בתור בחוץ לאחד העובדים שמאוד קל לזהות אותם בגלל הלבוש והם מלווים אתכם פיזית לתור המיוחד. אותו דבר במגדל אייפל – שם כן תצטרכו לרכוש כרטיסים אבל בהנחה ובקופה מיוחדת אליה יקחו אתכם אחד הסדרנים אחרי שתציגו תעודה.
שהינו במלון Dream Castle עליו יש הרבה המלצות וממנו יש שאטלים לאורך כל היום לדיסני וללא תשלום נוסף.
מלון יפה באזור ירוק, בריכה חיצונית וגם פנימית ומסעדת בר חמודה לארוחות פשוטות. עוד ניתן להזמין דרך הקבלה במלון שאטל לקניון ואל דה יורופ שם מצאנו דוכן אוכל מחוץ לחנות פרימארק שמוכרים בו פוקי שזו מנה אסייתית אותה מרכיבים לבד מפחמימה, חלבון וירק לבחירה. מושלם לאלה שיש להם תזונה מיוחדת. אכלנו שם ולקחנו מנות נוספות בטייק אוויי.
לגבי ההזמנה דרך סוכן חיצוני: אני לא אעשה את זה יותר. אני רגילה להיות בשליטה בהזמנה שלי ולא אוהבת לרדוף אחרי אף אחד. עד כמה ימים לפני הטיסה לא ידעתי אם ואיךאני מקבלת את הכרטיסים ומי שמכר לי לא הסהיר שאני חייבת לעשות צ'ק אין באופן עצמאי. היתה לי פאדיחה בנתב"ג אבל הבינו ולא גבו תשלום נוסף, הרבה בזכות תעודת הנכה של הבן שלי שאפילו הוזמן לתא הטייס.
במעמד ההזמנה מול הסוכן ביקשתי שתי מיטות נפרדות, אמר אין בעיה. בפועל קיבלנו מיטה זוגית אבל במלון עצמו סידרו לנו את זה. כשפניתי לסוכן באמצעות המסנג'ר, היתה התנערות מובהקת מאחריות. כשאני מזמינה בעצמי, האיריות עליי ואין לי למי לבוא בתלונות. מעדיפה ככה, לא אזמין יותר מצד שלישי.
מצאנו מסעדה מיוחדת בהליכה ממוזיאון הלובר לכיוון מגדל אייפל בשם: Wild & the moon שזו מסעדה של רואו פוד ללא גלוטן, בלי סוכר ובלי מוצרים מעובדים אבל כן עם המון טעם ושרות נהדר. יקר אבל סוף סוף היה לשנינו מה לאכול בלי בעיה אז התנחלנו שם לשעה וחצי.
הימים בדיסני ובפריז ארוכים. מחשיך מאוד מאוחר ונפלנו על שבוע מאוד חם, חובה כובע לכל אחד ובקבוקי מים מלאים כל הזמן. שתינו ומילאנו חופשי מהברז.
תגיעו בנעלי הליכה טובות, קחו נישנושים בריאים ומים והרבה סבלנות. אנחנו חווינו מצד המקומיים אדיבות רבה, בעיקר מהשוטרים ומעובדי המטרו.
לסיכום: היה חווייתי, מיוחד ויקר. טיול שדורש תכנון לפחות מספר שבועות מראש.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!