חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרובע ה-20 של פריז (20th arrondissement of Paris)

עזרה בתכנון הטיול לפריז ודיסני? השאירו פרטים 👇

הרובע ה-20 של פריז

גבעות נישאות ובתוכן שכונות מדהימות

כשתצעדו ברחובות המפותלים של גבעת מנילמונטנט (Ménilmontant) הבוהמיינית, או כשתטבלו בקסמה העתיק של שכונת בלוויל האמנותית, תבינו, הגעתם למוזיאון פתוח שמציג את החיים הפריזאיים גולמיים, אמיתיים ומרעננים. אמנות הגרפיטי שמעטרת את הרחובות, הבולונז'ריז המענגות שמסתתרות בסמטאות או הנוף הפנוראמי על העיר ששווה יותר מאלף גלויות, הרובע ה-20 מציע למבקריו לראות את פריז דרך הדלת האחורית, חוויה מיוחדת במינה שאסור לכם לפספס.

על הרובע ה-20:

ברוכים הבאים לרובע שסוגר את רשימת הרובעים של עיר האורות, הרובע ה-20 של פריז, שמכונה על ידי המקומיים רובע מנילמונטנט (Ménilmontant) על שם השכונה היפה שבו. 

בתחילת המאה ה-19 הרובע הפרברי היה בעיקר אזור פועלים שאוכלס על ידי שכבת פועלים ובעלי מלאכה. האזור נחשב מחוץ לחומות העיר פריז, והוא משך אליו רבים שלא יכלו להרשות לעצמם את מחירי הדיור בתוך פריז, אבל רצו לגור בסביבתה, אם זה בגלל עבודה, פנאי או משפחה. 

במאה ה-20 עבר הרובע שינויים משמעותיים, עם זרם של מהגרים שהגיע אליו יחד עם אמנים, סופרים ומוזיקאים שעברו להתגורר בו ויצרו קהילה אמנותית בלב השכונות. הרחובות המפותלים של שכונות בלוויל או מנילמונטנט הציעו לאותם אמנים דירות צנועות בהן יצרו ובנו את מפעל חייהם.

מאז, משך האזור גם משפחות וצעירים שמילאו את רחובותיו בפסטורליות, והוא מצליח עד היום לאזן בין ההיסטוריה העשירה של העיר לבין קדמה ורצון להתפתח. 

בית הקברות המפורסם פר לשז
20th arrondissement of Paris
סצנת האמנות התוססת של שכונת בלוויל

יום טיול לרובע ה-20- אתרי החובה:

בית הקברות פר לשז (Père Lachaise Cemetery):

אולי זה קצת מוזר שהאטרקציה עמה בחרנו להתחיל את המסע ברובע ה-20 היא בית קברות, אבל תכף תבינו למה. בית הקברות פר לשז הוא בית הקברות הגדול ביותר בפריז ואחד מבתי הקברות המפורסמים בעולם. בית הקברות משתרע על פני 440 דונמים, והוא הוקם בשנת 1804, ונקרא על שמו של הכומר של לואי ה-14, האב פרנסואה דה לה שז.

אז מה כל כך מיוחד בו? למעשה, בית הקברות פר לשז הוא מקום מנוחתם של דמויות היסטוריות מפורסמות רבות, מהמחזאי המהולל מולייר, דרך הזמרת הצרפתייה האגדית אדית פיאף, הסופר האירי אוסקר ווילד, כוכב הרוק האמריקאי ג'ים מוריסון ואפילו המלחין הפולני פרדריק שופן, והרשימה עוד ארוכה.

פרז לשז הוא הרבה יותר מבית קברות, מוסד היסטורי שמאפשר לחלוק כבוד לאישים גדולים וחשובים שהשפיעו רבות על העולם בו אנו חיים. בית הקברות מוקף מדשאות ירוקות, עצים וצמחים, והשיטוט בו ירגיש לכם כמו הליכה בגן פסלים, הודות לאנדרטאות ולקברים המפוארים שבו.

בית הקברות פר לשז מושך אליו מאות אלפי מבקרים בשנה, שמגיעים לחלוק כבוד לאישים המפורסמים שקבורים בו ולהעריך את יופיו הפסטורלי ואת ההיסטוריה העשירה של המקום.

פארק בלוויל (Parc de Belleville):

בנימה אופטימית זו נמשיך לטייל ברובע ה-20, הפעם בפארק בלוויל שממוקם לא רחוק מבית הקברות. 

הפארק היפהפה נחשב לגבוה ביותר בעיר, והוא משתרע על שטח של ארבעה דונמים מלאים בגנים מעוצבים ומרחבים פראיים טבעיים. מראש הגבעה שבפארק תזכו לראות נוף פנוראמי אל עבר העיר פריז, ובימים יפים תצליחו אפילו לקבל תמונה מרשימה של מגדל אייפל האייקוני.

בתוך הפארק תמצאו מגוון מונומנטים מעניינים, כמו מזרקה מדהימה שנשפכת במורד הגבעה, כרם עתיק, טרסות מעוצבות או מגרשי משחקים לילדים. אם תגיעו לפארק באחד מימי הקיץ החמים, אולי תזכו להיתקל במופע או קונצרט שמתקיים באוויר הפתוח בין עצי הפארק.

פארק בלוויל הוא מקום נפלא ליהנות משעה פסטורלית הרחק מהמולת העיר. בין אם תחליטו לערוך פיקניק במדשאת הפארק או שתחליטו לצאת להליכה נעימה בין שבילי הפארק המפותלים, נווה המדבר הירוק יספק לכם חוויה קסומה ונעימה.

20th arrondissement of Paris
20th arrondissement of Paris

סצנת אמנות הרחוב של בלוויל (Belleville):

שכונת בלוויל הממוקמת ברובע ה-20 של העיר היא מוזיאון אמנות פתוח של ממש, המשמש כמעין "קנבס" עבור אמנים מקומיים ובינלאומיים כאחד. האזור, שהיה ביתם של אמנים ידועים כמו ואן גוך או מאנה, עשיר בהיסטוריה אמנותית וגם כיום הוא ממשיך לטפח את עולם האמנות עם מוסדות תרבותיים ואמנותיים רבים שמתחבאים בין רחובות השכונה המפותלים.

אם תרצו לחזות באמנות רחוב תוססת וצבעונית, תגיעו לביקור ברחוב Rue Denoyez, רחוב קטן וצר שהפך לגלריה פתוחה וצבעונית. כאן, כל משטח מכוסה באמנות גרפיטי וציורי קיר מורכבים- קירות המבנים, תריסי החנויות ואפילו המדרכה. הרחוב הוא תערוכת אמנות חיה ותוססת, עם יצירות אמנות שמשתנות ונוספות כל הזמן.

אמנות הרחוב של בלוויל בולטת בשל סגנונות האמנות השונים והטכניקות השונות שמרכיבות אותה, ותוכלו למצוא כאן באמת הכל- מציורי קיר ענקיים שמכסים חזיתות שלמות של בניינים ועד לציורים קטנטנים שחבויים בפינות נסתרות. 

אם תשאלו את תושבי בלוויל הצעירים, אמנות הרחוב היא ממש לא קישוט צבעוני, אלא חלק מתעודת הזהות של השכונה, צורה של ביטוי עצמי תוססת ודרך להפוך את הנוף האורבאני לגלריית אמנות שוקקת.

מרכז האמנות Pavillon Carré de Baudouin:

בתוך אחוזה אלגנטית מהמאה ה-18 תמצאו מרכז תרבותי שמארח לאורך השנה מגוון תערוכות, בעיקר תערוכות אמנות מודרנית. הכניסה למרכז חופשית, והיא מציעה הזדמנות מצוינת לטבול בסצנת האמנות המקומית בתוך מבנה היסטורי וסביבה שלווה.

תערוכות המרכז משתנות כל מספר חודשים, ומומלץ להתעדכן בתערוכות המוצגות בעת ביקורכם באתר האינטרנט הרשמי של המרכז.

השכונה הכפרית La Campagne à Paris:

אלו מכם שרוצים להרגיש את צרפת הכפרית, האותנטית, עם בתי האבן וגגות הרעפים הכפריים, לא צריכים להרחיק ולצאת מהעיר, אלא פשוט להגיע לשכונת La Campagne à Paris. בשכונה הקטנה והקסומה, שממוקמת בלב הרובע ה-20, תמצאו רחובות מעוקלים מרוצפים, בתים עתיקים ונוף הררי יפהפה. 

בשכונה הקטנטנה לא תמצאו אטרקציות או מסעדות, אבל תמצאו רחובות פסטורליים ונעימים שיגרמו לכם להרגיש בלב כפר צרפתי.

קצת תרבות: הופעת מוזיקה במועדון La Maroquinerie:

אם תרצו להגיע לבילוי ערב מרענן וכיפי ברובע ה-20, תוכלו לפקוד את מועדון La Maroquinerie, שנחשב אהוב ביותר בקרב המקומיים הפריזאים. המועדון, ששוכן במפעל עור עתיק, מארח זמרים ומוזיקאים מכל הז'אנרים- מרוק דרך פולק, אלקטרוניקה או מוזיקה צרפתית קלאסית, אמנים מתחילים ומפורסמים כאחד. לפני ההופעה או אחריה תוכלו ליהנות מארוחת ערב ודרינק בחצר המועדון הקסומה.

את רשימת המופעים ניתן למצוא באתר האינטרנט של המועדון. מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

Le Studio de l'Ermitage:

מוסד תרבותי נוסף לבילוי ערב קסום הוא סטודיו ארמיטאז', אולם הופעות שמארח הופעות ג'אז, שאנסונים צרפתיים ומוזיקת עולם. במקום תוכלו ליהנות מהופעה אותנטית לצד משקאות משכרים נפלאים.

המסעדות המומלצות ברובע ה-20:

Restaurant Des Terres: ביסטרו צרפתי תוסס שמציע אוכל מעולה לצד מחירים נפלאים. במקום תוכלו ליהנות מאווירה אותנטית וממרתף יינות שמציע מגוון רחב של יינות לאורחי המסעדה.

כתובת המסעדה: 82 Rue Alexandre Dumas, 75020 Paris.

פיצריית פפה (Peppe): פיצריית פפה, שהוכרזה כפיצרייה הטובה באירופה בשנת 2022, היא מסעדת- פיצריית שף המנוהלת על ידי השף הנודע ג'וזפה קוטטרו. במסעדה הכיפית תיהנו מפיצות מעולות לצד נוף פסטורלי של כנסיית סן ז'רמן דה שרון הסמוכה.

כתובת המסעדה: 2 Pl. Saint-Blaise, 75020 Paris.

Légumes des Jours: מסעדה צמחונית מעולה שמציעה מגוון מנות צמחוניות וטבעוניות תוך השראה מהמטבח הצרפתי. בין שלל הביקורות הטובות שנכתבו עליה צוין כי המסעדה "שוברת את הקלישאות של עולם האוכל הצמחוני". 

כתובת המסעדה: 109 Rue de la Réunion, 75020 Paris.

Kalank: מסעדה ים תיכונית נפלאה שמציעה מגוון מנות מעולות שיגרמו לכם להרגיש לרגע באזור הים תיכוני שטוף השמש. 

כתובת המסעדה: 52 Boulevard de Charonne, 75020 Paris.

אז מה מיוחד ברובע ה-20 של פריז?

אותנטיות: בניגוד לאזורים מתוירים יותר בפריז, הרובע ה-20 שומר על קסם פריזאי אותנטי. רחובות הרובע מלאים במקומיים שעסוקים בחיי היומיום שלהם, ולכם יש הזדמנות לחוות את העיר פריז 'האמיתית'.

גיוון תרבותי: האזור נחשב לכור היתוך של תרבויות- ממורשת המהגרים שבו ועד לסצנה האמנותית העכשווית שלו. הגיוון בא לידי ביטוי בכל דבר, מאמנות הרחוב והמוזיקה ועד למגוון המסעדות שתמצאו ברובע.

סצנה אמנותית: הרובע ה-20 הוא גן עדן של ממש לחובבי אמנות, שפוקדים בהמוניהם את מוסדות האמנות שבו- בין אם מדובר באמנות הרחוב של שכונת בלוויל, בגרליות הצבעוניות של שכונת מנילמונטאנט או באולמות הקונצרטים ומוסדות המוזיקה שפזורים ברחבי הרובע.

נופים מדהימים: הרובע ה-20 ממוקם על ראש גבעה קסומה, והוא מציע למבקריו נופים קסומים אל עבר העיר פריז. לאורך הרובע פזורות מספר נקודות תצפית, שהיפה ביניהן היא כנראה זו בפארק בלוויל.

לינה ברובע ה-20 של פריז:

לינה ברובע ה-20 של פריז היא החלטה לא שגרתית, שיכולה להיות רעיון מעולה במיוחד עבור אלו שרוצים לחוות צד מקומי ואותנטי יותר של עיר האורות. בשכונה תגלו קסם ייחודי ואווירה תוססת שמבדילה אותה מהרובעים התיירותיים של פריז.

ברובע ה-20 תמצאו סצנה קולינרית מגוונת, אמנות משגשגת ומספר אתרים מעניינים כמו בית הקברות פר לשז או פארק בלוויל.

האזור מקושר היטב לשאר חלקי העיר באמצעות תחבורה ציבורית נגישה, ומחירי הלינה בו נחשבים יקרים פחות ממרכז העיר.

עם זאת, הרובע ה-20 הוא בעיקרו רובע מגורים, ולא תמצאו בו את הפאר של שאנז- אליזה, את המונומנטים היפים והתוססים של שכונת המארה או את הקרבה לציוני הדרך האייקונים כמו הלובר או קתדרלת הנוטראדם. 

בסופו של דבר ההחלטה תלויה בסוג החוויה שאתם מחפשים. אם מעניין אתכם לטבול בשכונה תוססת ואותנטית, שמתגאה בסצנת אמנות עשירה ומוסדות תרבות מעולים, אז הרובע ה-20 יכול להיות בחירה מצוינת עבורכם.

המלונות המומלצים ברובע ה-20:

מלון Mama Shelter Paris:

תוכנן על ידי המעצב הצרפתי הנודע פיליפ סטארק, מלון מאמא שלטר הוא מלון בוטיק 2 כוכבים המציע חדרים מודרניים מסוגננים ומאובזרים. במלון תמצאו פיצריה- מסעדה בסגנון בראסרי עם מנות צרפתיות מסורתיות, בר אופנתי בו תוכלו ליהנות מקוקטיילים נהדרים, ומזנון ארוחת בוקר נפלא.

Hotel Scarlett:

בשכונת בלוויל הפסטורלית תמצאו את מלון סקרלט, מלון בוטיק מקסים שמשלב נוחות מודרנית עם סגנון עיצובי ייחודי. במלון תמצאו בר יין שמגיש יינות מרחבי צרפת, והמיקום הפסטורלי שלו יאפשר לכם לגלות את קסמה של שכונת בלוויל מקרוב.

יש משהו ממגנט ברובע ה-20 של פריז, איזו תחושה נעימה של קהילה, אווירה של אמנות, מעין נתח פריזאי אותנטי לחלוטין. 

הרובע ה-20 הוא מקום שבו העבר וההווה משתלבים ויוצרים ריקוד תוסס, מקום בו לכל רחוב ופינה יש סיפור לספר. 

נכון, הרובע ה-20 נמצא מעט מרוחק ממרכז העיר השוקקת, והוא לא מתהדר במונומנטים עוצרי נשימה, אבל כדי להכיר באמת את עיר האורות צריך להרגיש את פעימות הלב שלה, את הנשמה שלה, והרובע ה-20 מציג לנו את כל אלו בצורה הנעימה והאמיתית ביותר.

נסיים את המאמר עם המילה הצרפתית Flânerie, מושג פריזאי אייקוני שמשמעותו- לגלות עיר דרך שיטוט, מושג שנכתב כאילו על הרובע ה-20.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בדיסני מתחילה כאן

מחכים לך בפייסבוק!